10. Maj 2024 - 09:32h
Dizajn ne predstavlja samo estetski element, već je ključni faktor u formiranju brenda u kome leži moć moć da privuče i zadrži pažnju ciljane publike. Dobar dizajn komunicira vrijednosti brenda, evocira emocije i stvara trajne veze s potrošačima. U današnjem konkurentnom tržištu, vizualni identitet sredstvo je diferencijacije i uspostavljanja trajne prepoznatljivosti i autentičnosti. Upravo na tom području briljira Imelda Ramović, art direktorica, dizajnerica i ilustratorica specijalizirana za oglašavanje, umjetnost i kulturu. Sa više od 15 godina iskustva, radila je na različitim projektima u kategoriji vizualnih komunikacija sa brojnim klijenatima iz različitih industrija. Suosnivačica je multidisciplinarnog studija koji danas djeluje pod imenom Studio Imeldy, a stekla je reputaciju stručnjakinje za kreiranje vizualnih identiteta, ambalaže i ilustracija.
Dizajnom se profesionalno bavim još od početaka studija dizajna na Akademiji likovnih umjetnosti kad sam paralelno sa studijem surađivala s različitim klijentima i stručnjacima iz oblasti marketinga i vizualnih komunikacija. Sad je to već dvadeset godina rada u oblasti vizualnih komunikacija i velikog broja projekata nastalih u tom periodu. Jedini princip koji je od početka do danas ostao konstanta je odgovoran pristup dizajnu, visoka kvaliteta izvedbe i relevantna idejna rješenja. Teme i elementi su promjenjivi i svaki novi zadatak zahtjeva poseban pristup pa se u skladu s tim i mijenjaju izvedbena rješenja.
Ovisno o tome da li radim nešto za klijenta ili za sebe proces se u nekoj mjeri razlikuje, ali osnovni principi su isti. Na prvom mjestu je uvijek razumijevanje što je naš zadatak, za koga to radimo i koji su ciljevi tog projekta. Nakon što odgovorimo na ta osnovna pitanja, prelazimo u fazu istraživanja, brainstorminga, razvoja kreativne ideje, razrade i realizacije. Najzanimljivi ali i najizazovniji dio je sam proces kreiranja kreativne ideje. Uvijek je novo i drugačije i koliko god dugo da se bavite ovim poslom svaki novi zadatak je kao da ste na početku, u pogledu osmišljavanja kreativne ideje i realizacije. Ali je to ujedno i ono što vas nosi da idete dalje i što čini ovaj posao dinamičnim.
Vizualni identitet nekog brenda je kao osobna iskaznica brenda. Dobro osmišljen vizualni identitet utjelovljuje vrijednosti brenda (misiju i viziju), prepoznatljivost, priču o brendu, ukratko sve ono što taj brend jeste i što želi svojim potrošačima da predstavlja. Dosljedno korištenje elemenata vizualnog identiteta dodatno jača povjerenje, a jedinstveni vizualni elementi pomažu u diferencijacij brenda od konkurencije. Na nama je zadatak da na pravi način vizualno ispričamo tu jedinstvenu priču i stvorimo emotivnu povezanost s brendom što dodatno potiče povjerenje i lojalnost među potrošačima.
Dosljednost u korištenju elemenata brandinga ili vizualnog identiteta su ključni za prepoznatljivost brenda. To je ono što nam daje jasnu asocijaciju na neki brend, naravno uz vrijednosti tog i načina na koji taj brend živi i poštuje vrijednosti koje zagovara. Sve to skupa veže nas za neki brend i stvara povjerenje i lojalnost kod potrošača. Drugim riječima ako nije u skladu s onim za što se predstavlja, vrlo brzo se izgubi ta konekcija, kao i s ljudima.
Kao što ste rekli, elementi mogu biti različiti i ovise o priči koju želite ispričati, nekada će to biti boja, a nekad tipografija ili nešto treće, ključno je da prenose jasnu asocijaciju na ono što taj brend predstavlja.
Dosta koristim ilustraciju u svom radu, ali ne isključivo, trudim se da imam različit pristup u odnosu na zadatak koji dobijem. Na ilustraciju u kontekstu dizajna gledam kao i na tipografiju, fotografiju ili bilo koji drugi vizualni element koji dizajner koristi da na pravi način prenese ideju. Ilustracije koje se nalaze na mojim dizajnerskim rješenjima su zapravo proizašle iz dizajnerskog jezika, grafički su jasne i jednostavne na nivou simbola i ne dominiraju vizualno, a daju brendu karakter, ako za primjer uzmemo vizualni identitet ili brending.
Pratim različite stručne portale, ali i sve što nije direktno vezano za struku, a dio je neke opće kulture. Nisam baš neki tip osobe koji će stalno pratiti struku, trendove u struci i sl. Neposredno to uvijek nađe put do vas jer ste na društvenim mrežama i pratite većinom taj sadržaj. Na mene i moj rad puno više utječu sadržaji koji nisu direktno povezani s tim što radim, npr. muzika, moda, filmovi, knjige, putovanja i sl. To je ono što širi vaš svijet i drži vas budnim u kreativnom smislu.
Pa tu leži i neki čar da unutar okvira koje imate vi za sebe pronađete prostor za eksperimentiranje i kreativnu slobodu. Nekad čak taj okvir posluži i kao poticaj da iskoračite izvan poznatog i donesete rješenja koja i za vas i za klijenta budu višestruko korisna.
Prije svega htjela bih da pohvalim inicijativu da se ovako nešto organizira u mom rodnom gradu i da iskažem zahvalnost što su me prepoznali i pozvali da podijelim svoje iskustvo i znanje sa studentima. Radujem se što ćemo nešto naučiti jedni od drugih i vjerujem da ćemo imati super rezultate radionice. Kroz kritičko razmišljanje, dizajneri mogu razviti dublje razumijevanje problema, prepoznati nove prilike i stvoriti inovativna rješenja koja ne samo da izgledaju dobro, već i učinkovito ispunjavaju svoje funkcije.