Mobile menu button
Programs image #1

Kreativno pisanje: Komedija

Programs image #2

Novinarstvo: novinarstvo i novi mediji

Programs image #3

Primijenjena muzička produkcija

Programs image #4

Informacione tehnologije

Programs image #5

Grafički dizajn i animacija

Close mobile menu
Kritičko razmišljanje Predavači Stipendije Blog Lokacije Programi akademije

Vizualni identitet kao osobna iskaznica brenda

27.07.2024

Dizajn ne predstavlja samo estetski element, već je ključni faktor u formiranju brenda u kome leži moć moć da privuče i zadrži pažnju ciljane publike. Dobar dizajn komunicira vrijednosti brenda, evocira emocije i stvara trajne veze s potrošačima. U današnjem konkurentnom tržištu, vizualni identitet sredstvo je diferencijacije i uspostavljanja trajne prepoznatljivosti i autentičnosti. Upravo na tom području briljira Imelda Ramović, art direktorica, dizajnerica i ilustratorica specijalizirana za oglašavanje, umjetnost i kulturu. Sa više od 15 godina iskustva, radila je na različitim projektima u kategoriji vizualnih komunikacija sa brojnim klijenatima iz različitih industrija. Suosnivačica je multidisciplinarnog studija koji danas djeluje pod imenom Studio Imeldy,  a stekla je reputaciju stručnjakinje za kreiranje vizualnih identiteta, ambalaže i ilustracija.

Vaše profesionalno iskustvo u dizajnu broji više od 15 godina na različitim projektima u kategoriji vizualnih komunikacija. Kako integrirate svoje principe dizajna u različite medije kao što su ambalaža, odjeća ili posteri? Postoje li zajednički elementi ili teme koje ujedinjuju Vaš rad?

Dizajnom se profesionalno bavim još od početaka studija dizajna na Akademiji likovnih umjetnosti kad sam paralelno sa studijem surađivala s različitim klijentima i stručnjacima iz oblasti marketinga i vizualnih komunikacija. Sad je to već dvadeset godina rada u oblasti vizualnih komunikacija i velikog broja projekata nastalih u tom periodu. Jedini princip koji je od početka do danas ostao konstanta je odgovoran pristup dizajnu, visoka kvaliteta izvedbe i relevantna idejna rješenja. Teme i elementi su promjenjivi i svaki novi zadatak zahtjeva poseban pristup pa se u skladu s tim i mijenjaju izvedbena rješenja.

Vi ste art direktorica i dizajnerica sa dugogodišnjim iskustvom i specijalizirani ste za oglašavanje. Možete li nas provesti kroz svoj tipični proces dizajna od ideje do završetka? Kako osiguravate da Vaš dizajn učinkovito prenosi svoju namjeravanu poruku ili funkciju?

Ovisno o tome da li radim nešto za klijenta ili za sebe proces se u nekoj mjeri razlikuje, ali osnovni principi su isti. Na prvom mjestu je uvijek razumijevanje što je naš zadatak, za koga to radimo i koji su ciljevi tog projekta. Nakon što odgovorimo na ta osnovna pitanja, prelazimo u fazu istraživanja, brainstorminga, razvoja kreativne ideje, razrade i realizacije. Najzanimljivi ali i najizazovniji dio je sam proces kreiranja kreativne ideje. Uvijek je novo i drugačije i koliko god dugo da se bavite ovim poslom svaki novi zadatak je kao da ste na početku, u pogledu osmišljavanja kreativne ideje i realizacije. Ali je to ujedno i ono što vas nosi da idete dalje i što čini ovaj posao dinamičnim. 

Mnogi tvrde da je dizajn temelj učinkovitog marketinga, vizualni jezik koji prenosi poruku brenda svojoj publici. Kako dobro osmišljen vizualni identitet doprinosi izgradnji povjerenja i lojalnosti među potrošačima?

Vizualni identitet nekog brenda je kao osobna iskaznica brenda. Dobro osmišljen vizualni identitet utjelovljuje vrijednosti brenda (misiju i viziju), prepoznatljivost, priču o brendu, ukratko sve ono što taj brend jeste i što želi svojim potrošačima da predstavlja. Dosljedno korištenje elemenata vizualnog identiteta dodatno jača povjerenje, a jedinstveni vizualni elementi pomažu u diferencijacij brenda od konkurencije. Na nama je zadatak da na pravi način vizualno ispričamo tu jedinstvenu priču i stvorimo emotivnu povezanost s brendom što dodatno potiče povjerenje i lojalnost među potrošačima. 

Dobar dizajn nadilazi estetiku; strateški koristi boju, tipografiju, slike i izgled kako bi zaokupio pozornost i ispričao priču; postoje li elementi koje smatrate ključnima za održavanje dosljednosti brenda u različitim dizajnima?

Dosljednost u korištenju elemenata brandinga ili vizualnog identiteta su ključni za prepoznatljivost brenda. To je ono što nam daje jasnu asocijaciju na neki brend, naravno uz vrijednosti tog i načina na koji taj brend živi i poštuje vrijednosti koje zagovara. Sve to skupa veže nas za neki brend i stvara povjerenje i lojalnost kod potrošača. Drugim riječima ako nije u skladu s onim za što se predstavlja, vrlo brzo se izgubi ta konekcija, kao i s ljudima.

Kao što ste rekli, elementi mogu biti različiti i ovise o priči koju želite ispričati, nekada će to biti boja, a nekad tipografija ili nešto treće, ključno je da prenose jasnu asocijaciju na ono što taj brend predstavlja. 

U svojim radovima koristite ilustraciju kao alat u dizajnu. Na koji način ilustracija doprinosi dizajnerskim rješenjima?

Dosta koristim ilustraciju u svom radu, ali ne isključivo, trudim se da imam različit pristup u odnosu na zadatak koji dobijem. Na ilustraciju u kontekstu dizajna gledam kao i na tipografiju, fotografiju ili bilo koji drugi vizualni element koji dizajner koristi da na pravi način prenese ideju. Ilustracije koje se nalaze na mojim dizajnerskim rješenjima su zapravo proizašle iz dizajnerskog jezika, grafički su jasne i jednostavne na nivou simbola i ne dominiraju vizualno, a daju brendu karakter, ako za primjer uzmemo vizualni identitet ili brending.

Kako ostajete u toku s marketinškim trendovima i kako ti trendovi utječu na Vaše izbore dizajna?

Pratim različite stručne portale, ali i sve što nije direktno vezano za struku, a dio je neke opće kulture. Nisam baš neki tip osobe koji će stalno pratiti struku, trendove u struci i sl. Neposredno to uvijek nađe put do vas jer ste na društvenim mrežama i pratite većinom taj sadržaj. Na mene i moj rad puno više utječu sadržaji koji nisu direktno povezani s tim što radim, npr. muzika, moda, filmovi, knjige, putovanja i sl. To je ono što širi vaš svijet i drži vas budnim u kreativnom smislu.

Kako balansirate svoju kreativnu slobodu s potrebom da svojim dizajnom prenesete određenu poruku?

Pa tu leži i neki čar da unutar okvira koje imate vi za sebe pronađete prostor za eksperimentiranje i kreativnu slobodu. Nekad čak taj okvir posluži i kao poticaj da iskoračite izvan poznatog i donesete rješenja koja i za vas i za klijenta budu višestruko korisna. 

Vaša radionica dizajna ambalaže „Once upon a time in Sarajevo“ na Helem Nejse Talent Akademiji istražit će kreativne potencijale inspirirane 40. godišnjicom Olimpijade u Sarajevu, a sudionici će imati priliku istražiti složene aspekte dizajna ambalaže kroz praktične zadatke. Otkrijte nam zašto je kritičko razmišljanje bitno za razvoj inovativnosti i kreiranje dizajna?  

Prije svega htjela bih da pohvalim inicijativu da se ovako nešto organizira u mom rodnom gradu i da iskažem zahvalnost što su me prepoznali i pozvali da podijelim svoje iskustvo i znanje sa studentima. Radujem se što ćemo nešto naučiti jedni od drugih i vjerujem da ćemo imati super rezultate radionice. Kroz kritičko razmišljanje, dizajneri mogu razviti dublje razumijevanje problema, prepoznati nove prilike i stvoriti inovativna rješenja koja ne samo da izgledaju dobro, već i učinkovito ispunjavaju svoje funkcije.


Vijesti

Sve vijesti
News image

Promovisana prva generacija Helem Nejse Talent Akademije: 60 mladih kreativaca iz regiona

(FOTO) Vrijedne lekcije, saradnje i prijateljstva kreativaca iz regije: Završena prva Helem Nejse Talent Akademija

News image

Aleksandar Stanković na HNTA: "Na televiziji uvijek mogu zaokrenuti sve u pravcu javnog interesa"

Posljednji segment programa Kritičko razmišljanje: Razgovor s Aleksandrom Stankovićem + Q&A

News image

Posljednji dan Helem Nejse Talent Akademije: Zaključivanje programa, zajednički rad i evaluacija

(FOTO)

News image

Phat Phillie na programu Kritičkog razmišljanja: Čuvanje nasljeđa hip hop kulture

Panel diskusija: Hip hop kao platforma za aktivizam

News image

Šesti dan Helem Nejse Talent Akademije: "Insistirali smo na njihovoj individualnosti"

(FOTO)

News image

Kako se u BiH građanima oduzima pravo na liječenje: "Ovo se tiče svih nas"

Dokumentarni film "Lista" na četvrtoj sesiji Kritičkog razmišljana

Snake Snake mobile